٨۸۵۴۳۵۶۱-٠٢١

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند

 

 سیستم روشنایی خانه هوشمند :روشن سازی حرکت با استفاده از امواج مادون قرمز که از منبع متحرک استفاده شده است.میزان  حساسیت به حرکت و تایمر به کاربر این امکان داده می شود که از سیستم روشنایی هوشمند برای مصارف و اماکن  بسیار متفاوت و گوناگون استفاده کند.

 در این سیستم هوشمند ، با فراهم آوردن سنسورهای حرکتی و تشخیص حضور انسان موردنیاز و کنترل خطوط  روشنائی، روشنائی هر فضا با حداقل نمودن میزان انرژی مصرفی کنترل خواهد شد.

     بخش زيادي از هزينه هاي برق ناشي از چراغ هايي است كه نا خواسته روشن هستند. اين چراغ ها ممكن است چراغ هاي پاركينگ ، راه پله ها و يا حتي چراغ اتاق كودكان باشد كه به دفعات فراموششان مي شود كه آن را خاموش نمايند.

سيستم کنترل هوشمند روشنایی در خانه های هوشمند امكان كنترل انرژي الكتريكي و تأمين روشنايي مناسب را فراهم مي سازد.

ویژگی های استفاده از سیستم مدیریت انرژی روشنایی (سیستم مدیریت روشنایی خانه هوشمند)

 آسایش و سهولت کار در انجام کنترل مانیتورینگ به صورت هوشمند

 افزایش میزان کارایی افراد و کاهش زمان 

 بالا رفتن طول عمر تجهیزات یا افزایش کارایی تجهیزات

 کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری به کمک مانیتورینگ و هوشمند سازی

 مولتی سنسور ها  برای دستیابی به حداکثر کارایی با حداقل قیمت

گروه فراسام برای سیستم روشنایی و هوشمند سازی خانه چه راه حل هایی را پیشنهاد می دهد

 

در یک خانه هوشمند می توانید چراغ برخی یا تمام قسمت ها را اتوماتیک کنید . به این صورت که مثلا اگر چراغ اتاق خواب را در وضعیت اتوماتیک قرار داده باشید، در هنگام ورود به آن نیاز به زدن کلید برق ندارید و به محض وارد شدن، چراغ ها به صورت خودکار روشن میشوند و مادامی که در این فضا حضور داشته باشید چراغ آن روشن باقی میماند.

 لامپ اضافی خودش خاموش میشه(BMS) 

سيستم کنترل هوشمند روشنایی در خانه های هوشمند اين امكان را فراهم مي سازد تا شما سيستم را به گونه اي برنامه ريزي نماييد كه فقط در صورت حضور شخص در محيط چراغها روشن باشند و در مواقعي كه حضور شخصي احساس نمي شود به طور خودكار چراغ ها خاموش شوند.

 مدیریت زمانی سیستم روشنایی  خانه هوشمند (BMS)

در قسمت هایی از ساختمان که میزان ساعت کاری از پیش مشخصی وجود دارد این روش کارایی موثری دارد. بدین ترتیب که اپراتور یا مسئول تاسیسات ساختمان، با اتصال به سیستم از طریق HMI ، PC، تبلت و یا موبایل از داخل و یا خارج ساختمان می تواند برنامه زمان کاری و ساعات خاموش و روشن شدن تجهیزات راتنظیم کند و روشنایی ها متناسب با آن روشن یا خاموش می شوند. برای روزهای هفته، روزهای کاری و روز های تعطیل می توان ساعات متفاوتی متناسب با ساعات کاری را تنظیم کرد. 

 تنظیم شدت نور روشنایی (دیمر کردن سیستم روشنایی خانهرهوشمند)

بسياري از اوقات شما احساس مي كنيد كه به تمام توان منبع نوري موجود در محل نياز نداريد ، در چنين شرايطي سيستم به شما امكان كاهش میزان نور (Dim) و در نتيجه كاهش توان مصرفي توسط منابع نوري را خواهد داد كه اين نیز از اتلاف انرژي به طرز چشم گيري جلوگيري خواهد نمود.

 انتخاب مناطق  در سیستم روشنایی خانه هوشمند به صورت اتوماتیک (BMS)

روشنایی اتوماتیک براي هر منطقه به صورت مستقل قابل انتخاب است و این کار در سیستم هوشمند فراسام توسط مانیتور لمسی انجام می شود. بنابراین هر چند که در تمام فضاها سنسور حضور و عدم حضور تعبیه شده است ولی در صورت عدم تمایل می توانید چراغ هر قسمتی را بدون ارتباط به قسمت هاي دیگر از حالت اتوماتیک خارج نمایید و بالعکس.

 تنظیم زمان در سیستم روشنایی خانه هوشمند به صورت اتوماتیک(BMS)

گفتیم که چراغ هاي هر قسمت خانه پس از خروج فرد از آن به صورت اتوماتیک خاموش می شوند. خاموش شدن این چراغ ها مدت زمانی طول خواهد کشید یعنی به اندازه زمان مشخصی پس از خروج شما روشن باقی خواهد ماند.

 

 تنظیم حالت شب/روز در سیستم روشنایی خانه هوشمند(BMS)

ممکن است بخواهید چراغ اتاق 1 را اتوماتیک کنید تا با حضور شما بصورت خودکار روشن شود . حال تصور کنید در ساعت 3 بعدازظهر بدلیل موقعیت این اتاق، تابش آفتاب کاملا آنرا روشن کند و در اینصورت نیازي به روشن کردن چراغ ندارید . در صورتی که در قسمت تنظیمات شب /روز از روي مانیتور منطقه این اتاق را تیک بزنید، دستگاه در این زمان علیرغم اینکه چراغ اتاق 1 اتوماتیک است، از روشن شدن آن جلوگیري می کند مگراینکه خودتان از روي مانیتور چراغ را روشن کنید . بدین ترتیب کمک بیشتري به صرفه جویی انرژي کرده اید. اینویژگی در ادارات و مدارس نمود بیشتري خواهد داشت.

اطلاعات لازم برای دیگر خدماتی را که شما خاستارید و اشاره نشده میتوانید از طریق درگاه تماس با گروه فراسام را کسب کنید.

 

                                  BMS خانه هوشمند نمونه دمو طراحی شده که به طور کلی از سبک و موضوع کار با خبر شوید.

  مدیریت خانه هوشمند 

کلمات کلیدی

سیستم مدیرت خانه هوشمند ، سامانه هوشمند ساختمان ، هوشمند سازی خانه ، مدیریت خانه هوشمند ، خانه هوشمند ،BMS،

کنترل روشنایی خانه هوشمند؛ سیستم امنینتی خانه هوشمند ، سیستم کنترل و مانیتورینگ و هوشمند سازی خانه،مدیرت خانه هوشمند

سیستم اعلام و اطفای حریق خانه هوشمند،تیم هوشمند سازی خانه گروه فراسام،سیستم تلفن کننده خانه هوشمند،سیستم کنترل تردد خانه هوشمند،

سیستم کنترل از راه دور خانه هوشمند ،هوشمند سازی BMS ،هوشمند سازی مدارس و مراکز آموزشی ،هوشمند سازی مراکز اداری و تجاری ، هوشمند سازی مراکز درمانی و بیمارستانی ،

هوشمند ساری خانه با گروه فراسام