٨۸۵۴۳۵۶۱-٠٢١

مدیریت انبارداری

مدیریت انبارداری گروه فراسام


با توجه به بهره گیری از فن آوری بارکدینگ کالا ، سیستم انبار به صورت سریالی کنترل و مکانیزه می گردد به گونه ای که هر قلم از کالاها در ابتدای ورودبه انبار پس از تخصیص یک سریال منحصربفرد در قالب بارکد، توسط دستگاه الکترونیکی بارکدخوان قرائت شده و وارد سیستم می گردد. در نتیجه سیستم مکانیزه انبار به محض ورود این اقلام، آن ها را به موجودی انبار اضافه می نماید. در صورت ایجاد یک سیستم قفسه بندی مناسب می توان از خدمات آدرس دهی اتوماتیک و جایگذاری مکانیزه کالا، که از قابلیت های این سیستم می باشد استفاده نمود. جهت خروج کالا از انبار نیز لازم است تا منطبق بر سفارش درج شده، انباردار کد کالای مربوطه را قرائت نماید تا سیستم نسبت به تنظیم حواله و چاپ اسناد لازم اقدام نماید.
سیستم جامع مکانیزاسیون عملیات انبار با حذف عملیات دستی و سرعت بخشیدن به امور انبارداری موجب ایجاد صحت بیشتر در اطلاعات مربوط به کالاهای ورودی به انبار می گردد و هم چنین امکان مغایرت در موجودی انبار، مفقود شدن کالا و خطا در ثبت تقریبا به صفر می رسد.

  • موجودی انبار

با استفاده از سیستم های مدیریت اطلاعات که با فن آوری بارکد عملیاتی می گردند می توان حجم وسیعی از اطلاعات موجودی انبار را ثبت نمود.انبارها شامل تمامی انواع انبار مانند انبارمواد اولیه،انبار قطعات یدکی، انبار محصول و ... می باشد. به دلیل ثبت در لحظه توسط دستگاه های POCKET PC ، آمار موجودی به صورت دقیق،بروز و بدون خطا قابل گزارش گیری خواهد بود.

  •  استفاده از فناوری RFID در انبار

RFID(Radio Frequency Identification) یکی دیگر از فن آوری های قابل استفاده در جهت ردیابی و شناسایی اشیاء و یا اشخاص می باشد. به کمک این تکنولوژی می توان اقلام موجود در انبار(مواد اولیه،قطعات،محصول و ...) را توسط تگ (برچسب) الصاق شده بر روی هر کالا ردیابی نمود. تگ ها حاوی داده های گوناگونی از کالاهای انبار هستند که به صورت بیسیم با گیرنده ها ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را رد و بدل می نمایند.

  •  استفاده از فناوری بارکد در انبار


یکی از بخش های مهم بکارگیری فن آوری بارکد در صنعت بخش انبار می باشد. بارکد که همان میله های عمودی تیره رنگ بر روی زمینه ای روشن می باشد، می تواند تا 128 کیلوبایت اطلاعات را در خود جای دهد. به دلیل منحصربفرد بودن شماره سریال هر بارکد ، انبار (مواد اولیه،قطعات،محصول و ...)مبتنی بر فن آوری بارکد انباری سریالی خواهد بود. به این معنی که تمامی کالاهای بارکددار حتی با توجه به همسان بودن مشخصات از هرنظر، هر کدام دارای سوابق جداگانه در انبار سریالی مبتنی بر بارکد خواهند بود. این امر در عمل به آگاهی از ریز اطلاعات انبار ، چه در ورود و یا خروج و چه در بحث انبارگردانی ها و اخذ گزارشات دقیق موجودی کمک می نماید.

  • مدیریت ورود و خروج کالا

با توجه به استفاده از دستگاه های پیشرفته جهت تولید و هم چنین خواندن بارکدهای اختصاص داده شده به هر کالا، تمامی ثبت های مربوط به ورود و یا خروج به صورت سیستماتیک و مکانیزه انجام پذیر می باشد. دستگاه هایی نظیر pocket pc و یا اسکنر بدون نیاز به تخصصی خاص جهت کاربری، افزایش سرعت،کاهش خطا و البته دقت بسیار زیاد را در عمل منجر می شوند. کاهش نقش نیروی انسانی و هم چنین تقلیل درگیری زمان اپراتور جهت ورود دستی اطلاعات از جمله دستاوردهای دیگر استفاده از این تکنولوژی در صنعت می باشد.

  • سیستم جانمایی(Location)

بهره گیری از سیستم جانمایی(Location) یکی از مزایای مهم استفاده از تکنولوژی بارکد در انبارها می باشد. پس از آن که هر کالا و یا محصول بارکد مخصوص به خود را دریافت نمود باید در انبار(تمامی انواع انبار) نیز در جای مناسب و تعیین شده ای قرار بگیرد. این امکان وجود خواهد داشت که به محض اسکن نمودن لیبل بارکد هر کالا مکان قرارگیری آن کالا مشخص و به عنوان یکی از سوابق آن کالا در سیستم ثبت گردد.

  •  اصول چیدمان(LIFO/FIFO)

با توجه به هر صنعت، روند اجرایی سیستم انبار(انبارهای مواد اولیه،قطعات،محصول و . . .) ، اعم از ورود و یا خروج کالا متفاوت می باشد. از دیگر امکانات قابل بهره برداری در انبارهای سریالی مبتنی بر فن آوری بارکد آن است که می توان از اصول چیدمان استاندارد LIFO/FIFO استفاده نمود. برای این منظور با توجه به سریال های مربوط به هر بارکد و مشخصات تولیدی هر کالا، سیستم به صورت هوشمند پیشنهاد قرارگیری آن کالا را در مکان مشخص شده در انبار به کاربر اعلام می دارد.

  •  کنترل کیفیت

بارکدها امروزه با وجود حافظه های بالا جهت ذخیره اطلاعات در خود،دارای کاربردهای زیادی در صنعت می باشند.یکی از این کاربردها امکان ثبت اطلاعات وضعیت کیفیت کالاها می باشد. مراکز کنترل تطابق ها،آزمایشگاه ها و مراکز کنترل کیفی نقش بسیار مهمی در عرصه ی صنعت ایفا می نماید. به منظور ثبت و بایگانی و در نهایت گزارش گیری از چگونگی عملکرد ، ایجاد بانک اطلاعاتی وضعیت کیفیت کالا امری اجتناب ناپذیر می باشد.ثبت نتایج کنترل کیفیت کالا که در دو بخش انبار مواد اولیه و انبار قطعات یدکی بسیار با اهمیت می باشد، از طریق ثبت در سیستم با استفاده از تکنولوژی بارکد میسر می باشد. از این پس تنها با خواندن بارکد هر کالا می توان مشخصات کلی آن کالا را که شامل سوابق کنترل کیفیت آن نیز می شود،استخراج نمود .

  •  ارتباط با سایر سیستم ها

یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی چه در بخش صنعتی و چه دربخش سازمانی همواره از اهداف صاحبان و یا تصمیم گیران آن صنعت و سازمان می باشد. به این منظور شرکت نوآوران مبانی پرداز همواره سعی بر آن داشته تا با پیاده سازی سیستم هایی با قابلیت ارتباط با سایر سیستم ها ، مقدمات نیل به این اهداف را فراهم نماید و آن سازمان و یا صنعت را تا بکارگیری از یک سیستم جامع و یکپارچه(ERP) همراهی نماید.

بخشی از مزایا و امکانات سیستم مدیریت انبارداری گروه فراسام

 افزایش سرعت و دقت در ورود اطلاعات

 قابلیت تعریف سطوح دسترسی جهت استفاده ی افراد مختلف از سیستم

 به حداقل رساندن خطاهای عملیاتی و اطلاعاتی

 کلیه اطلاعات مختص به موجودی انبار، به صورت، دقیق،بدون خطا و با سرعت بالا قابل دسترس خواهد بود.

 امکان شناسایی تامین کنندگان و ثبت اطلاعات آن ها در سیستم

 با ثبت دقیق شماره سریال های وارده و صادره در هر لحظه موجودی تعدادی و ریالی انبار به قیمت خرید و یا میانگین آن در بازه های زمانی ، قابل بررسی خواهد بود.

 قابلیت محاسبه میزان ذخیره اطمینان و مقادیر مصرف در دوره سفارش

 گزارش کالای مرجوعی به انضمام دلایل آن به واحد خرید 

 امکان شناسایی و ردیابی محصول در انبار و پس از فروش

 امکان ثبت ورود و خروج ها به صورت کاملا مکانیزه

 امکان ثبت کلیه نتایج کنترل کیفی مواد وارد شده به انبار

 انبارگردانی بسیار سریع و آسان


 امکان تهیه برگ های خروجی(حواله) اقلام به صورت الکترونیکی و چاپ آن جهت بارگیری

 امکان تهیه بازخورد اطلاعاتی به صورت فایل برای استفاده در سیستم های تدارکات،مالی و فروش

 و...

برای ارایه سفارش نرم افزار مدیریت انبارداری گروه فراسام اینجا را کلیک نمایید.